תמה הסאגה: הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2024

מוטי הלפרין No Comments on תמה הסאגה: הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2024

הממשלה אישרה את העדכון לתקציב המדינה לשנת 2024 בעקבות הוצאות מלחמת "חרבות ברזל". תקציב המדינה המעודכן עומד על כ-582 מיליארד שקל ומשקף גידול של כ-70 מיליארד שקל במסגרת ההוצאה. ראה"מ נתניהו: "הגענו להסכמה, ואנחנו נעביר עכשיו תקציב חשוב מאוד. זה תקציב המלחמה". שרי 'המחנה הממלכתי' הצביעו נגד התקציב

צילום: דוברות ראש הממשלה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה אישרה כעת את תקציב המדינה לשנת 2024.

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם ההצבעה: ״אנחנו הגענו להסכמה, ואנחנו נעביר עכשיו תקציב חשוב מאוד. זה תקציב המלחמה, שדואג גם לצרכים של משרתי המילואים שלנו, למשפחות שלהם, לעצמאים ולמשרדי הממשלה ולצורכי הציבור. אנחנו מגדילים את תקציב הבריאות, ומוסיפים לו מיליארד ש״ח לבריאות הנפש, צורך גדול וחשוב. מגדיל את תקציב החינוך, תקציב הרווחה, תקציב ביטחון הפנים, אבל קודם כל – דואג להגדלת תקציב הביטחון, שהוא פשוט חיוני לניצחון וגם לעתיד שלנו.

אני רוצה להודות לשר האוצר ולצוותו ולשרי הממשלה שנתנו כתף כאן. אנחנו דואגים גם לצרכים רבים ומגוונים, ואני יודע שגם נדרשה הקרבה לא קטנה ואני מאוד מודה לכם על ההתייצבות הזאת, נכנסתם מתחת לאלונקה. אני כמובן שולח איחולי החלמה לפצועים ותנחומים למשפחת הנרצחת. אנחנו בעיצומה של מלחמה בטרור בכל החזיתות, גם בחזית הזאת. לא נרפה עד שננצח", אמר נתניהו.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: ״ראשית יחד עם עם ישראל כולו, אני שולח מכאן איחולי החלמה לפצועים בפיגוע ברעננה ותנחומים למשפחת הנרצחת. יש לנו עסק עם רוצחים נתעבים ואנחנו נילחם בהם בעזרת ה׳ עד חורמה. ביום הזה חברים יש לי דבר אחד בלבד להגיד: אנחנו משנים את סדר העדיפויות. אנחנו כאן יושבים סביב שולחן הממשלה בירושלים, ולוחמינו ומפקדינו נמצאים בצפון בדרום, ביהודה ושומרון, בלחימה בלתי פוסקת. שינינו את סדרי העדיפויות כדי שידע כל מילואימניק, וכל לוחם, ותדע משפחתו, שיש ממשלה שעומדת מאחוריו שדואגת לו למעטפת שלמה. אנחנו לא נרפה מהדאגה שלנו אליהם כי זו חובתנו. הם המנוע והרוח של העם הזה, עד לניצחון.

אנחנו משנים כאמור את סדרי העדיפויות, כפי שציין ראש הממשלה. נותנים מענה למלחמה בחזית ובעורף עד הניצחון, ומטפלים בשלל אתגרי הכלכלה באחריות. אני מודה לראש הממשלה על גיבוי מלא, אני מודה לכל חבריי השרים על שיח ענייני, מעמיק, מכובד ובעיקר אחראי, זה שמבין את גודל השעה, יודע להיכנס מתחת לאלונקה, ולהביא לעם ישראל רוח גדולה, אחדות, ניצחון, והמשך צמיחה ושגשוג״.

מהמחנה הממלכתי נמסר: "שרי המחנה הממלכתי הצביעו נגד תקציב המדינה לשנת 2024 בישיבת הממשלה שהסתיימה כעת. ראוי היה אם בפתח הישיבה, היו מכריזים כל השרים על מהלכים שיציגו דוגמה אישית לציבור, לפני שאנו דנים בצעדים שיכבידו עליו. דרשנו, ואנו עדיין דורשים הקטנה משמעותית של משרדי הממשלה, הקפאת החוק הנורבגי ושכר חברי הכנסת וקיצוץ משמעותי יותר בכספים הקואליציוניים.

התוכנית שהוצגה אינה משקיעה מספיק במנועי צמיחה, אינה כוללת הקמת "מנהלת תקומה" עבור תושבי הצפון, כפי שראוי היה לעשות מזמן, וחמור מכך – היא אינה משקפת שינוי סדר עדיפויות יסודי נדרש ומתעלמת מההשלכות הכבדות של המלחמה. עוד לא מאוחר לגלות אחריות לאומית בעת הזו ולעשות את התיקונים הנדרשים, לפני ההצבעה על התקציב במליאת הכנסת."

תקציב המדינה המעודכן עומד על כ-582 מיליארד שקל ומשקף גידול של כ-70 מיליארד שקל במסגרת ההוצאה.

התקציב כולל תוספת משמעותית לתקציב הביטחון הן עבור החזר הוצאות הלחימה והן עבור התעצמות הצבא, תכנית "מגוייסים למילואים" בהיקף של 9 מיליארד שקל, מיגון ישובים ומרכיבי ביטחון לישובים, תמיכה נרחבת במערך בריאות הנפש, תקצוב מנהלת "תקומה" לשיקום העוטף, פינוי ישובים ותמיכה בהאצת ענף ההייטק וענף הנדל"ן.

עדכון התקציב מעגן גירעון חזוי של כ-6.6% תוצר לשנת 2024, וכולל התאמות בסך של כ-20 מיליארד שקל ב-2024 וב-2025.

כדי לשמור על מדיניות פיסקלית אחראית נוכח הוצאות הלחימה הגבוהות, תקציב כלל משרדי הממשלה הופחת כדי לתמוך בצעדים המאזנים. כמו כן, הממשלה אישרה מספר צעדים להגדלת הכנסות המדינה: הטלת צמצום שימוש במזומן, מיסוי רווחי הבנקים, צמצום נסועה, וכן והפחתת יום הבראה לעובדים שכירים במסגרת הסכם עם ההסתדרות.

 



0 תגובות